2012 Wat kunnen wij verwachten?

Het jaar 2012 is al bijna weer een maand oud. Wat kunnen wij verwachten van creationisten dit jaar? Zowel in het buitenland als binnen Nederland? Wat verwacht ik van mijzelf en waar wil ik mijzelf in gaan verdiepen? De vragen die ik in het onderstaande bericht wil beantwoorden.

Zelf wil ik mij dit jaar bezighouden met drie aspecten van het jonge-aarde-scheppingsmodel. Eigenlijk is deze verdieping een verlenging van wat ik al heb gedaan vorig jaar. De drie vakgebieden zijn:

  • De historie van het jonge-aarde-scheppingsmodel.
  • Baraminologie
  • Catastrofale Plaattektoniek

Heeft u materiaal zowel pro als contra dan kunt u dit achterlaten als een comment.  Dit zou ik dan kunnen gebruiken. Een van mijn hoofdactiviteiten zal dit jaar het houden van een tweedaagse conferentie zijn. Deze conferentie zal gehouden worden in Almere en heeft mijns inziens een interessante sprekerslijst. Het is nog steeds mogelijk om uzelf aan te melden. Ik zou zeggen: Kom ook! Aanmelden kan via: www.dcsconferences.com/index.php/aanmelden. Zelf hoop ik een presentatie te geven over ‘de geschiedenis van het jonge-aarde-scheppingsmodel’. Voor mij ‘ongoing research’ wat ik met mensen zou willen delen.

Wat betreft Answers in Genesis (AiG) kunnen wij wat interessante publicaties verwachten. ARJ het ‘wetenschappelijk’ journal van AiG. Gaat in ieder geval drie interessante issues bespreken in ARJ. Volgens hun website zijn deze als volgt:

  • Numerical Simulations of Hypercanes Charley and Fay in the Caribbean and the Gulf of Mexico over a Warm Ocean: Two tropical cyclones were simulated with the NCAR WRF model to determine if warm sea-surface temperatures would cause them to intensify into hypercanes and follow similar storm tracks as the original cyclones. Both storms intensified, but not as much as had been anticipated, and the storm tracks diverged greatly from storm tracks of the actual cyclones. Such storm modeling is relevant to understanding the early post-Flood climate.
  • Can Theistic Evolutionism Explain the Origins of Morality? A Young-Earth Creationist Response: The backbone argument of theistic evolutionists is that, although life originated from non-life and humans from ape-like creatures over millions of years by way of a natural process, God is working in and through the evolutionary process. It is argued that theistic evolution entails that God is the cause of evil in the world, and that efforts to avoid this conclusion come at a huge price: God must be necessarily conceived of in terms that make Him less than perfect, all-powerful and all-knowing.
  • Radiohalos in Multiple, Sequentially-Intruded Phases of the Bathurst Batholith, NSW, Australia: Evidence for Rapid Granite Formation During the Flood: This large granite body has been intruded by a major granite dike, and both have been intruded by smaller granite dikes. All these phases contain polonium radiohalos. The evidence firmly establishes that all these granites were sequentially intruded as hot magmas rapidly during the Flood.

Ook Creation Biology Society komt met wat nieuws. Ze gaan binnenkort (maart) een speciaal baramin-journal schrijven over het vakgebied baraminologie. Ik ben erg benieuwd. Samen met Creation Geology Society organiseren ze een conferentie met als titel ‘Origins 2012’. Gezien de voorgaande conferenties zal het wel weer een boeiende conferentie worden. Ben helaas niet in de gelegenheid te gaan. Abstracts zullen t.z.t. verstrekt worden via de journal van deze groepen. Zou u zelf willen spreken op een van deze conferentie, dan moet u een abstract inleveren bij een van deze groepen.

Reacties zijn gesloten.